Growing up beside you






Pics from Camden Market the other day, Hard core as hell but i like it!


Hm, lite frågar ni frågat om london! Ni som funderar på att flytta till london, GÖR DET! Denna stad är underbar och har så mkt möjligheter. Man kan komma långt i denna stad om man bara vill och slår sig framåt. Den har allt, alla är jätte trevliga, bästa shoppingen, bästa uteställena, finaste miljön, ja you name it!
Jag har verkligen växt som person sen jag kom hit, man lär sig saker varje dag. Det är saker jag gjort här som jag trodde att jag aldrig skulle göra.

Jag kom ju som sagt hit med en kompis, vi hade bokat hotell i en vecka. That was it! Sen var det bara att lämna ut CV:n och leta lägenheter. Vi fick bo lite längre på hotellet och sen bodde vi på varsin soffa i en vecka hos ngra kompisar. Men det var en charm i sig även om det hade sina omständigheter. Vi alla fick jobb och sen hittade vi en lägenhet som vi nu delar med ngra andra.

Självklart kan det vara jobbigt att dela kök med andra ect.. Men det är detta man blir stark av och detta som för med sig erfarenheter. Man är inte van vid detta och man lär sig därför att ta hänsyn mm.. Jag kan säga att jag aldrig skulle klara bo såhär mer än ett halvår. För det är jävligt jobbigt ibland om jag får säga det själv men det är roligt. Jag älskar London och jag ångrar inte en sekund att jag flyttade hit.

Jag ljuger om jag säger att allt går på räls och att det inte finns några motgångar, för visst är du deppig ibland och vill bara hem till något tryggt men de bra stunderna som finns varje dag tar över så himla mycket.

Denna resa och flytt har verkligen inte blivit som jag tänkt mig, den har blivit så himla mycket bättre. Det har hänt saker under vägen, men jag har underbara vänner här och hemma som stöttar mig och gör detta möjligt.

Angående det att jag ska flytta hem såhär "tidigt" är inte för att jag inte har fast anställning på adidas, för det har jag. Men jag känner att ett halvår i london räcker. Jag har så himla mycket annat jag vill göra med mitt liv. Nu har jag snart gjort detta liksom. Det har varit/det är en underbar tid men det finns kvar och jag kan åka tillbaka hit när jag vill. Men nu vill jag se mer mer mer mer!

Lite smått och gått! Har ni tankar på att flytta hit. GÖR DET!



Kommentarer
Postat av: Madeline

2010-04-21 @ 11:07:35
Postat av: Madeline

Åh Camdenmarket. älska :D jag coh några vänner ska flytta till london och jobba nu eftersommaren, så tack för alla tips:):)

2010-04-21 @ 11:08:35
URL: http://adelinee.blogg.se/
Postat av: M

Blir ju inte lite sugen på att åka tillbaka när man läser sånt här! Flyttade också till London efter studenten men flyttade sedan hem igen efter ungefär lika lång tid som du varit där. Staden är helt underbar och har inte ångrat en sekund att jag åkte. Kommer ihåg att vi också skällde på varandra angående kvarglömd disk, vem som snodde ketchup av vem osv men nu efteråt förstår man hur mycket man lärde sig om sig själv och andra, och nu skrattar vi bara åt det. Kan du inte berätta lite om dina framtidsplaner? Vart bär det av? :D

2010-04-21 @ 16:35:27
URL: http://mlagergren.blogg.se/
Postat av: Anonym

det är skitkul när du uppdaterar! kan du inte göra det lite oftare? :)

2010-04-24 @ 14:29:09
Postat av: tilda

london är helt underbart!

2010-04-25 @ 16:59:59
URL: http://justtiilda.blogg.se/
Postat av: tove

jag ääälskar camden :) och ja, hela london förstås!

2010-05-04 @ 10:09:21
URL: http://tovelitove.blogg.se/
Postat av: becca

härlga bilder :)

2010-05-04 @ 23:31:41
URL: http://rebfre.se
Postat av: anna

LONDON<3

2010-05-07 @ 12:09:38
URL: http://folkessons.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0